23 april 2009

1976. Det var då det började . . .

When it all started


1976 vann jag ett presentkort hos en resebyrå á 2.500 kr. Det tog mig till Thailand, Bangkok, för första gången samma år. Flera resor (och år) senare flyttade jag till Chiang Mai den 23 oktober 2008. Bangkok har förändrats monumentalt under denna tid.

Dåtidens brusande gatuliv överallt i staden, vilka jag upptäckte genom bus jumping och nattliga vandringar, finns kvar i många områden. Men nu för tiden blir det vid de korta besöken i Bkk för min del mestadels vistelse i luftkonditionering (Skytrain, hotell, varuhus, bio etc) samt en och annan cykeltur i oexploaterade Thonburi, stadsdelen med smala gränder, kanaler och myllrande vardagsliv.




Därmed nog med historik. Följande inlägg kommer att bli up to date från och med november 2008. Oregelbundet och mest med bilder. Bloggen är upplagd i april 2009, därav blir det den första datumen under Bloggarkiv uppe i vänsterkanten. (De flesta Bilderna blir något större när du klickar på dem.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar