17 januari 2017

Hidden Village - nytt gömställe i Chiang Mai

Gömda Dalen har långt ifrån spelat ut sin roll som gömt område (förutom för bofasta svenska kolonin). Nu byggs det ett nytt gömställe, cirka tio kilometer norrut, öster om floden. Än så länge gömt för alla.

Det kan bli en ny turistattraktion i Chiang Mai. Hur det slutligen kommer att gestalta sig har jag ingen uppgift om, men det blir en stor park med gångar, gräsmattor, statyer och byggnader. Förmodligen servering. Av arbetarna som håller på med färdigställandet fick jag fram att det ska bli suan sanuk, "nöjespark".

Sista bilden avslöjar positionen.  Den uppmärksamme bloggbesökaren känner igen och ser vem som är granne.











Undrar vad det står? Kanske bra att inte kunna läsa thai flytande.


Från utsidan av omgärdade muren.


Från tidigare blogginslag.
Inifrån muren.

2 kommentarer:

  1. Hmm, nu skall vi se. Tillträde förbjudet för obehöriga- står det på skylten, enligt vanligtvis tillförlitliga källor. Spännande ställe som måste vara kul att bygga! Men var det ligger kan jag inte lista ut.

    SvaraRadera
  2. Ooops, då var jag behörig. I alla fall tyckte jag det själv. På FB är det redan avslöjat att det ligger intill Elephant Parade Park.

    SvaraRadera