09 oktober 2018

Vegetarisk festival, Bangkok

En fem dagar lång utflykt till Bangkok är över. Huvudsakliga ändamålet var en fotovandring, som ingick i Scott Kelbys´ World Wide Photo Walk, mer om det senare.

Liten missräkning att åka från huvudstaden dan innan den stora Vegetarian Festival startade. Men jag lyckades se en intressant förberedelse.
Hade gjort en egen promenad kring en tunnelbanas ändstation och tog Chao Phraya Express Boat tillbaka. Just innan min tänkta avstignings-pir såg jag glimrande ljus från ett kinestempel. Med snabba steg tog jag mig dit med detta bildreportage som resultat.













Brödbak på gammaldags sätt.







Vegetariska godisbullar.





Lite kul också att en fotograf från Bangkok Post var på samma plats och hade en bild i dagens tidning.

2 kommentarer:

  1. Det sägs att en bra hockeymålvakt ska ha tur..... Gäller väl även oss fotografer. Det blev ju riktigt fina bilder, även om du missade den vegetariska festivalen.
    Ha det gott!
    /Lung Nok

    SvaraRadera