22 januari 2024

39:e Umbrella Festival, Bor Sang

Bor Sang, 10 km öster om staden Chiang Mai ÄR tillverkning och målning av dekorerade paraplyer gjorda av papper från barken av mulberry träd.

Från början av 1980-talet har man en årlig Festival som varar i tre dagar. Årets var den trettionionde. Höjdpunkten är en parad under lördagskvällen. Paraden har jag bara besökt en gång och det var förra året, se detta inslaget.

Men i år på dagtid, måste jag medge, blev jag inte speciellt nöjd med mitt foto-resultat. Här några bilder i alla fall.










Korvbröd med . . . glass, och inte vilken glass som helst. Durian-glass ska det vara på Umbrella festival.





När den dagliga cykelparaden hade gjort sitt andra varv var jag nöjd med besöket och fortsatte ut på landsbygden på delvis nyupptäckta stråk. I en liten by utanför Bor Sang hade man en egen liten scen. Det var lunchpaus då jag passerade och en kvinna "vaktade" väskor.


 

 Längre ut i pereferin sattes de sista raderna av säsongens första rissådd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar