04 april 2013

Porten mot havet . . .

. . . finns i många "unseen" skepnader.


Jag lämnade Sathing Prah, där Kalle Anka den gången hälsade hej då från sin havsport. De första 40 km kunde jag köra på små lokala vägar, parallellt till Highway 408. Resterande 30 km på raka stora vägen, med avstickare mot havet. Höll på att missa Hua Sai, som ligger en kilometer inåt land. Också en liten "håla" där 7eleven blev räddningen matmässigt, med microvärmt middag som jag tog till rummet och frukost da´n därpå. Andra havsportar längs vägen:




Vägen till Pak Phangsan var en enda lång rak raksträcka, 45 km. Hur kul är det på en skala 1-45? För mig blev betyget 4,5. Där 4 står för en superb lunch vid CK Resort, decimaler tillkommer tack vare mikrostopp för vatten, kaffe, cola och glass. Hade tänkt övernatta vid Resorten, men var glad att jag fortsatte 5 km in till staden. En liten "storstad" som jag tänker utforska mer . . .


Sista havsporten innan jag svängde 5 km inåt land.

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder du alltid har...knns nästan som man sitter och snålåker där bak på pakethållaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha. Några vill till och med åka med på riktigt. Om jag sagt ja till alla som velat åka med hade jag behövt en stor släpvagn som komplement till pakethållaren.

      Radera