28 oktober 2014

"After Race" - Pittoreska risfält och vattendrag

Efter motorcykelracet i söndags körde jag vidare längs Samoengvägen västerut flera kilometer, förbi 22 km märket och gjorde nya upptäckter bland kaféer och vackra vyer. Tillbaka stannade jag till vid ett görfräckt kafé vid floden alldeles intill vägkanten.

Synonymer till Pittoreska är Natursköna, Brokiga, Idylliska, Romantiska och Måleriska. Nog passar alla in på dessa platser som jag plåtade.

Hit har jag varit förut (med cykel) och fikat uppe på krönet. Nu fortsatte jag några kilometer.
På tillbakavägen lunch vid denna vackra närkontakt med risfälten. (Samma risfält som i bilden ovan.)


En avstickare från stora vägen och ett litet vattenfall hamnade i blickfånget.

Sedan var det bara hemfart i tankarna, men kunde inte låta bli att stanna till vid ett mysigt kafé.
Inget kaffe där denna gången, men det lockar till snar återkomst.



Det finns fortfarande ungdomar som LÄSER BÖCKER.

2 kommentarer:

  1. Att ta en stol och en bok (och allra helst även en kall öl), och sätta sig i vattnet är helt rätt! Fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har chansen i morgon torsdag på cykelturen.

      Radera