22 november 2015

Nervproblem ger bloggtorka

Tredje gången gillt.
Efter två besök hos sjukhus tisdag, torsdag förra veckan (röntgen visade ischiasnerven i kläm mot en ryggkota) blev det akut dagen efter med värsta sortens ischias-smärta. Blev inlagd.
En magnetröntgen, MRI, (8000 baht) säkerställde att det inte var ytterligare komplikationer.
Illa nog som det var.
 
Passar på att tacka alla besökare, med hedersknyffeln Bengt i spetsen, för uppmuntran, allehanda hjälp och leveranser av extra förnödenheter.
I fredags skjutsade Bengt, med hjälp av Ivar, hem mig. Och köpte kryckor som underlättar "promenaderna" i lägenheten.
Möjligen känns det en procent bättre i dag, söndag? Behandling med elektriska impulser/stimulans ska fortsätta här hemma, bra service från Rajavej Hospital där jag låg en vecka.




9 kommentarer:

  1. Det har väl gått för långt med ditt hårda uteliv. Dessa långa cykelturer har väl satt sina spår. Var försiktig med kryckorna och krya på dig! Villgott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå? Jag är ju inte 70 ännu. Nåväl, får väl börja trappa ner och sadla om, i dubbel bemärkelse.

      Radera
  2. Du ser ut att må gott - det skadar aldrig att få bli ompysslad. Du får väl skaffa en elcykel som andra åldringar gör!/Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det. Men först får jag el-"chocker" för att få fart på dököttet.

      Radera
  3. ha ha ha - inte fel med el - och din humor är iallafall inte död/Gunilla

    SvaraRadera
  4. Stålmannen i däck?? då får jag tycka synd om dig....för det har jag ju förstått att du är inte sån där vanlig man som gnäller för en förkylning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas vara PÅ däck igen innan nyår. Blir väl ompysslad av värdparets "alltiallo"-kvinna.

      Radera
  5. Hur är läget? Jag har tagit mig till Luang Prabang i Laos och övervakat 20-årsjubiléet som världsarv. Åter i Thailand den 29de.
    Sköt om dig!
    /Lung Nok

    SvaraRadera