03 november 2015

Samma yta - större utrymme

Moderna möbler. Men för stora, utrymmeskrävande och opraktiska.
Så har "vardagsrummet" sett ut i lägenheten. Tills i dag.

För ett tag sedan frågade jag värdparet om det fanns möjlighet att skifta möbler i samband med nya hotellets inredning skulle planeras.
Trodde att det "glömts" bort, men för en vecka sedan lämnade jag, efter deras förfrågan, på nytt över bilder och uppgifter på möblerna jag sett ut hos Index Livingmall. Och sedan dess har det gått snabbt. Aviserat i måndags och levererat i dag, tisdag.
Inte som IKEA, montera själv - här fixades det av leverantören, i trappuppgången.
Med de mer praktiska möblerna kan jag nu ligga i soffan och kolla tv (vridbar platta för TVn) samt vid det höjbara soffbordet bekvämt äta frukost och utföra eventuella skrivarbeten.
Kanske kan det också skapa möjlighet till helt ny planlösning i lägenheten, ska sova (flera nätter) på saken.



. . . och nu.
Förr . . .
Låg bordsyta . . .

. . . och simsalabim, arbets- och frukostyta.

Apropå bygget med nya hotellet, cirka två meter från lägenheten, med allt buller och damm det har medfört, fick alla hyresgäster fri hyra (förutom elen) denna månaden. Schysst.

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk vilken skillnad det kan bli, sa hon som gifte om sig....555.
    Hur är det med knät förresten? Jag är på plats i stan nu....
    /Lung Nok

    SvaraRadera