20 februari 2016

Det var dags att SADLA OM

En anledning till min ischias kan ha varit sadeln på scootern. En "knöl" som visserligen gav lite stöd för svankryggen men hindrade att ändra sittställning. På gångavstånd hemifrån hittade jag Mister Narong, stans bästa sadelmakare. Lämnade hojen på morgonen för att komma tillbaka på efter några timmar och prova. Efter provturen och, som följd därav, lite justering valde jag läder och hämtade ekipagen nästa dag. Nu kan jag sträcka ut mina långa ben mycket behagligare.

Narong's shop.



Skar bort lite till efter provtur.

Körklar igen, mer sittvänlig.

Kontorsstolen är också omsadlad. Klädd med nytt läder runt om för ca två år sedan. Vet inte om det beror på just stolen eller att jag suttit alltför många långa timmar i sträck i den som har bidragit till uppkomsten av min ischias. Hur som helst funderar jag på att köpa ny stol och då är denna till salu !!! (Lite skönhetsskavanker på trästycket av armstöden.)

5 kommentarer:

  1. Jag tror mer på att det beror på stillasittandet - bättre med den vanliga cykeln där du trampar och får bättre cirkulation och kondition på köpet!! /Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha - bara sunt förnuft - "kloka gumman" vågade du väl inte skriva:) /Gunilla

      Radera
  2. Tror du att din sadelmakare kan klä om min sadel med några fina kattskinn som jag just har kommit över? Villgott

    SvaraRadera
  3. "kommit över" . . . har hundarna varit på krigsstigen igen. Men visst, han kan nog fixa det, utan att känna till djurskyddsföreningen i Svedala.

    SvaraRadera