18 februari 2016

Frukostpromenad i mina kvarter

Ännu känner jag av sviter från ischias. Lår och ljumske är inte riktigt återställda. Därför håller jag mig långa perioder kvar i min lilla svit.
Men en promenad efter frukost tillhör de dagliga rutinerna. Ibland är kameran med, som idag vilket gav denna sviten av bilder.

Över gatan, mittemot mitt frukostställe för dagen.
Husandar och duvor delade på detta frukostbordet.
Lugna gatan. (Bara en Basic bar.)
Hundar på behörigt avstånd.

Katten såg jag först vid närgången titt.
Mer handarbete.
Thailändsk kombination. Mitt "bananträd" säljer även hemmastickade mössor.
 Chelsea var i behov av uppfräschning. "Tvålades" dit av Zlatan & compani. (Champions league häromdan.)

Liggstol för tre. Katterna har väl redan fått sin frukost.


6 kommentarer:

  1. Härliga bilder Göte ,sjönt att du är på bättringsvägen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir bättre och bättre dag för dag. Snart dags för cykeltur till Gömda dalen . . .

      Radera
  2. Kan inte de där mordiska hundarna ta itu med duvorna? De verkar vara på bettet. Till skillnad från katterna som bara vill sova, äta och föröka sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var glad att de mordiska var inspärrade, annars hade de tagit itu med mig.

      Radera
  3. Sawasdee khrap, bara en bit bortanför banderollen på "lugna gatan" ligger Restaurant Dixie. Riktigt bra mat - förutsatt att kockan Parada stått vid spisen. Testa och hälsa gärna från undertecknad
    /Lung Nok

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli. Och återkomma om samma kock är kvar på din Paradagata.

      Radera