10 juli 2017

Tåg- och cykelresa i Österrike

Varje år sedan jag flyttade till Thailand har jag återvänt till Europa på sommaren. Bara två av de nio gångerna var jag varit i Sverige, det är områdena i Österrike och norra Italien som lockar!
Och varje gång har jag haft trevligt sällskap av kamrater från gamla hemlandet, tills i år. Sven-Erik, som står för den suveräna servicen med transport och boende i sin "monster"husbil, kunde inte ratta i år på grund av knäproblem. Därför fick jag förlita mig på järnväg och privatboende mellan cykelvarven.

Flög till Wien denna gången. Tågresorna blev Wien till Klagenfurt, Klagenfurt till Hermagor, fram o tillbaka Bodensdorf Villach och slutligen Villach till Wien för flygresan hem. Cykling kring tågdestinationerna och en längre transport mellan Hermagor och Bodensdorf. Som man kan utläsa av ortsnamnen blev det enbart Österrike i år, anledning nämnt i förra inslaget.















Kaffe och/eller öl, försvinnande gott.















Inte så många bilder från förstklassiga cykeltransportören ÖBB (Österreich Bundes Bahn), därför ett bonusinslag med spektakulära och märkliga järnvägslinjer.
De två från Thailand har jag sett respektive åkt, Av övriga har jag de två från Schweiz på önskelistan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar