29 mars 2018

Smygvisning nytt konst-center

Ett nytt konstnärs-center håller på att ta form nära centrala Chiang Mai, bara några hundra meter från sydöstra hörnet av vallgraven.
I dag var jag tillbaka dit för tredje gången. Ville få bättre ljus att plåta en övergiven symaskin.
Arbetet är i ett intensivt skede, någon slags ceremoni ska äga rum den 1 april enligt flera olika källor jag frågade. Inte minst från en man som verkade ha en arbetsledande funktion. Efter lite knackig thai-konversation med honom klättrade jag upp och fick en ny tagning på nedlagda symaskinen i en övergiven lokal, före detta skrädderi.
Där uppe kom mannen och vinkade till mig. Oj, förbjudet område tänkte jag, men inte. Han ville visa mig ett annat, modernt utrymme som höll på att finjusteras till kommande invigning. Och därborta, pekade han, kan man gå upp till ... vad förstod jag inte. Men gick dit, tryckte upp en dörr och såg en korridor med flera rum för uthyrning. Undertill i gatuplan finns redan butiker för botique-kläder öppnade.

Den 1 april ska även två kaféer öppnas. Ska bli spännande att se.


Här finns stora ytor som inte på långa vägar blir klara till den 1 april.
I våningen under, bottenplanet, finns en del av skrädderiet kvar med full produktion.
 







Syateljen från tidigare besök.


Hann med dessa ovan bilder innan jag fick specialvisningen.


 

Varje bild är också en lucka. Med respektive persons visdomsord på baksidan.












Snett över, mot gatan, avdelningen med rum.
Ingång till rummen.

Konstverk i hotelldelen.

Som sagt mycket aktivitet, undrar om allt hinner bli klart tills 1 april.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar