20 augusti 2019

Photo Walk / Fotovandring i Lekområde, Bangkok.

Lekområde i rubriken ska inte tas bokstavligen. Det är en förvrängling av ordet Lek på thai, som betyder liten. Alltså en slags tvåspråkig bilingual ordlek.
Vandringen i söndags den 18 augusti kretsade kring Wongwian Lek, som betyder lilla rondellen. Inte långt från den mer kända Wongwian Yai (stora rondellen) med tåg till Mahachai/Samut Sakhon.
Den 85:e i ordningen med Bangkok Photographers. Hela 90 personer mötte upp av många nationaliteter inklusive flera thai. Och om inte majoritet så alltid ett stort inslag kvinnor.

Men det var inte givet att jag skulle vara med överhuvudtaget. Sedan två veckor innan hade jag haft en molande värk i mage och huvud i kombination med ont i muskler och leder, varit matt och orkeslös. Förra tisdagen åkte jag till en läkare. I fredags, alltså dan innan flyget till Bangkok, fick jag svar på proverna och besked om statusen; en virusinfektion, troligen dengue fever. Fastän ingen feber var det det mest troliga visade alla prov. Fick en påse "apoteksgodis" och började käka direkt. Tvekade in i det sista på lördagen men åkte ändå. Och redan vid middagen på kvällen kändes det bättre. Vandringen söndag morgon var jag normalt pigg igen.
Bland medikamenten fanns två vitamintillskott att lösas upp i vatten, tabletter mot illamående och sur mage samt Electrolyte tillskott.




Från sjuk till frisk. Från ordlek till bildlek.




Efter kvinnan med "speciella frisyren" passerade vi tre tempel, inte mitt specialintresse.
Först när vi kom till en stor marknad för amuletter hettade det till i min avtryckare.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar