17 september 2021

Chiang Mai Zoo - kul må du tro

Glest med besökare på morgonen. Jag fick en hel buss för mig själv. Chauffören stannade och väntade vid tre tillfällen. Från fjärde stoppen gick jag tillbaka.

De öppnar klockan 8 och redan 9.30 hade jag knäppt första bilden.

White Lion. En hane och tre honor varav en ska föda snart.

 

Vid biljettluckorna fick jag frågan om covid vaccinpass. Visade det och blev hänvisat till en annan lucka. Blev registrerad, fick thaipris och dessutom reducerat pris med hälften. Kostnad 50 baht. Kanske en försmak på "Charming Chiang Mai" som kampanjen heter när de ska öppna för turister i oktober (eller när det blir).

Panda-avdelningen och Akvariet har tilläggsavgifter men det stod inte på mitt program i dag. Det blev ändå tre trevliga timmar i behagligt takt.



Koala björn.


Mister Sam heter detta lurviga pälsdjuret, en Orangutang.
Chauffören hade sagt han brukar täcka sig bakom ett skynke, kanske en "gosefilt"
men efter en stund kom han fram (med skynket) och "showade".


Gångar vid rådjursparken, med utsikt över stan.


En av flera sorter sköldpaddor.
Bland reptiler såg jag krokodiler men ormar valde jag bort.












Huvudlöst

Huvudet högt


39 år sedan jag var där förra (första) gången. Minns från det besöket bara att det var jobbigt, varmt och kuperat , fanns inte guidefordon på den tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar