28 augusti 2023

Bangkok i lördags; "Welcome to Thailand" . . .

"Svartjobbare" i kloaker var det första jag tyckte var intressant att fotografera. Nära Robinson Shopping Mall och Taksin Bridge (en av många broar över floden Chao Phraya) gick jag in på en bakgata.
Tre män i varsitt hål i trottoaren höll på att rensa en kloak på en svart trögflytande vätska. Ett skitjobb verkligen, men en av arbetarna sken upp och sa hurtfriskt "Welcome to Thailand". Jag log tillbaka och frågade om fotolov. Inga problem.
Detta är vardag för thailändare men fortfarande lite uppseendeväckande för mig efter 14 år i landet.

Som du väl har märkt vid det här laget tar jag väldigt få tjusiga turistiska vykortsbilder. Istället vill jag visa det annorlunda exotiska i vardagen. Varvat med en och annan bild med knorr.

I söndags var jag med på fotovandring ihop med 40-tal medlemmar av Bangkok Photographers Group, men det är en helt annan sak. Under kortvisiten (fredag till söndag) i Bangkok gjorde jag en egen runda dan innan. Här är bildresultatet:


 

Alla tre hålen:


 

Tre bilder från BACC, Bangkok Art and Cultural Centre.



 

"When I´m cleaning windows"




På hemväg, "Vykortsbild" från Skytrain, Taksin Bridge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar