22 november 2023

TILL och FRÅN Sai Mok waterfall

Ett vattenfall som absolut inte är ett turistmål. I alla fall inte förrän det blev känt från förra helgens stora sammankomst då ett 100-tal ungdomliga västerlänningar hade ett typ "new age spiritual" möte där.

Vi tre, Håkan, Kenneth och jag hade definitivt inte passar in där. I dag vid vårat besök syntes en del spår efter festen, framför allt en plattform och broar av bambu över vattendragen.


 




Inte så många bilder av själva vattenfallet. Vill du se mer av det, kolla Bloggen från mitt förra besök, januari  2022.

Som rubriken hintar, dess fler på väg dit och hemåt. Vi träffades vid ett kafé några kilometer innan vattenfallet, jag för min del hade först tagit kaffet i en liten gullig "Julstuga".



Efter vattenfallet, lunch i en välutrustad restaurang med vintage inredning.




Kaffe efter maten uppe i trädtopparna,
innan vi skildes och åkte på egna äventyr hemåt.

Min färd gick först till Chiang Mai Rajabhat University. Förra gången (se länken ovan) blev jag så förvånad över ett stort bygge "ute i ödebygden", som jag först trodde. Nu har det blivit tydligt att det ska bli en idrottsplats. För övrigt byggs det ännu mer inom det stora universitetsområdet, imponerande.


 

Direkt efter universitetet tog jag vänster från Highway 107 
och följde floden Ping på småvägar ända hem.


Tidsfördriv, luffarschack på en bänk intill floden.


Till slut, bild på alla tre som var på tur.
Jag vid "Julkaféet", Håkan vid vattenfallet och Kenneth vid trädtopp-kaféet.
Trevlig utflykt med goa kompisar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar