28 mars 2024

Pantip Plaza blir Pantip Lifestyle Hub

Vilket lyft. Med ny inriktning och nytt namn; Pantip Lifestyle Hub Chiang Mai.

Tidigare var Pantip ett mekka för IT-nördar med många små butiker som fyllde hela bottenvåningen. De finns dock kvar i begränsat antal och servicen är säkert lika god.


Man kommer satsa stort på en Food Court. All utrustning är installerad och skinande ren men ännu ingen mat i köken. Imponerande också alla bekväma sittgrupper, både vid kommande matserveringen men även andra utrymmen för avkoppling.

Ett stort utrymme är avdelat för konstutställningar, mest målningar vid mitt besök i slutet av mars. I våningen för utbildning finns skola för schack, det och träarbete bland konstverken fick mig att bli nostalgisk och tänka på barndomen. För inte lika länge sedan, men det har nog gått tio år, gick jag på thailektioner här och blev förvånad då en kvinna hejade och kände igen mig från lektionerna. "Jag känner igen alla eleverna jag haft" sa hon. Nu har hon och mannen en shop för Apple Macintosh.

 

För övrigt se texten från förträffliga FB-sajten Out and About in Chiang Mai:

Pantip Plaza gets a facelift 🛍️
A hen couldn't find her chicks! At the start of 2024, the small Pantip Plaza shopping center underwent a complete renovation. Its name has also been changed to Pantip Lifestyle Hub Chiang Mai. The new look is cooler than before. But forget the little electronic and computer stores that used to do you a thousand favors.
Pantip Lifestyle Hub Chiang Mai has been renovated inside and out. Here you'll find a wide range of stores selling clothes, sports equipment, IT equipment and souvenirs. But also restaurants and cafés with lounge areas. A four-storey building. On the ground and second floors, you'll find a wide range of stores and a food lounge area. For art lovers, the third floor houses an art gallery showcasing works by various artists. The fourth floor is home to various schools, including language schools.
The Pantip Lifestyle Hub Chiang Mai (พันธุ์ทิพย์ ไลฟ์สไตล์ ฮับ) is open daily from 10am to 8pm. It is located south of the Night Bazaar.
 
 



Snart serveras mat.




Symbolik, men lite väl magstarkt.



När schackläraren som jag pratade med sa att flickan som spelar nyligen blev Junior Champ (vilken nivå frågade jag inte) tog hon glatt fram och visade upp medaljen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar