08 april 2024

Påskdagar i Bangkok

Ägg och kycklingar förknippas med Påsk i västvärlden. I Thailand är det viktig basföda året om. Och riset sätter man inte fjädrar i utan man äter det. Så någon känsla för högtid i Bangkok hade jag inte under Påskdan och annandan, kärringarna såg dessutom likadana ut som vilken dag som helst.

Men högtidligt blev det ändå när Bangkok Photographers Group, BPG, hade öppningsdag för sin fotoutställning söndag den 31 mars och jag hade en bild med. En trevlig anledning att göra en utflykt, sedan kombinerad med en vecka längs kusten österut.

 

Dela och utbyta ideéer
 blev passande tema för mitt bidrag till utställningen.


 

Jag passade även på att göra en fotovandring i samma område som fotogruppen gjort exakt två veckor tidigare. Och fick ihop ett tio-tal bilder som, om det varit på den officiella Photo walk, hade kunnat vara mina bidrag till det månatliga digitala albumet. Ett Magazine (klicka för det senaste) där varje deltagare får med fyra bilder. Vilka fyra av dessa tycker du skulle kunna platsa i så fall?














Karta över området . . . nej, sprickor på en motorhuv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar