30 augusti 2024

Goosebumps Festival Chiang Mai

Mer gåshud längre frampå kvällen. Goosebumps är engelska för gåshud, och ju mörkare desto mer "kusligt" där man går omkring i vildvuxna parken som en gång var ett Railway hotell. (Festivalen äger rum mittemot järnvägsstationen till och med söndag 1 september).

Upplevelsen som fick mig att nästan känna gåshud var musikunderhållningen som startade efter officiella invigningen vid 19.30-tiden. En duktig 7-manna orkester och en vokalissa med utstrålning och kraftig stämma.
Andra bestående intryck var de fantastiska effekterna från en ljusbåge i skumma parken. Och förstås spöket som vandrade runt i samma område.
 
Jag var där i två omgångar. Först strax efter öppningen vid 16-tiden och skulle just gå hem för en paus då jag såg en stor samling fotografer vid detta spöke. "We go to another location, you can come", sa en vänlig kvinna och jag följde efter.
 



Tillbaka senare på kvällen och möttes då av en helt annan stämning. Lite halvskumt belyst, med matförsäljning, musik från scenen och en ljusslinga att följa längs en ojämn gång med risk att snubbla vid varje fotsteg. Samt en hel del annan, bilderna får tala.









Till spökhuset ringlade en hundrameter lång kö. Många hade väntat länge för det öppnade inte förrän närmare 20-tiden. Jag hade ätit lite street food och tog kaffe och kaka vid kaféet intill.














GÅSHUD i LANNA.

Besök om du kan ❗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar