06 maj 2009

Februari 2009. Skidskytte VM



Att jag kunde följa samtliga tävlingar i Världscupen Skidskytte blev jag gladeligen medveten om då jag hittade www.biathlonworld.com som sänder (via streaming i internet) alla tävlingar live, alltså i direktsändning ! ! ! - fast utan kommentatorsljud. Det innebar sena kvällar och nätter ibland, pga tidskillnaden. Men det gjorde inget, jag kunde ju utnyttja begreppet sovmorgon.
Dessutom kunde jag via streaming från Slovensk (!) och Rysk (!) TV även följa en del tävlingar i Världscupen, Längd.

Intresset för Skidskytte tog mig också till Jomtien/Pattaya. Jag kollade, via internet, med SVT var i Thailand det finns SVT Europe (som via satellit kan ta emot och sända Svenska TV program) och hittade Stefans guesthouse i Jomtien. Min förfrågan hos honom fick honom att påskynda installationen. Jag gjorde en utflykt dit och fick lite havsvindar och ny miljö på köpet. Och så var det kul att åter höra Ulfbåge och framför allt Kalle Grenemarks kommentarer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar