26 maj 2009

Gick till läkare - för att jag var frisk.



I mars såg jag ett fräscht nytt gym som jag ville börja hos. Det krävdes dock ett friskintyg först. Det finns en kvarters-Clinic där jag bor. En kväll tog jag med info från gymet (på thai) och gick dit. Blev inskriven och efter 2 min väntan kom jag in till en sjuksyster som tog sänkan och meddelade direkt resultatet och tillade att det var "good result". Därefter hamnade jag hos läkaren som lyssnade på andningen, kollade halsen och förklarade att jag var frisk att gå på gym. Jag fick ett skrivet friskintyg. Allt som allt tog det ca 5 minuter och kostade 50 baht (ca 12 kr).
Men under tiden hade jag fått reda på ett annat gym. Med pool, jacuzzi och bastu(!) på perfekt gångavstånd hemifrån. Efter en test en månad köpte jag i maj ett årskort dit, för 7.500 baht (ca 1600 kr). Det har blivit en nästintill daglig vana att använda gym-maskinerna, simma och inte minst ligga i skuggan vid poolen och slappa och läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar