30 oktober 2017

Teamwork hos BÖNDER respektive STUDENTER

Det blev en händelserik cykeltur i söndags. Kom till söndagsklubbens samling vid Thapae Gate just då de cyklade ut på sin månatliga "Historic Excurtion" i närområdet. Och hann inte se någon grupp som skulle ut på lite längre tur. Och tur var väl det, annars hade jag inte fått den mängd bilder jag fick på min 60 km solotripp runt San Sai, öster om staden.

Temat för foto blev nyanser av gula blommor mellan fika och lunch. På hemväg fick jag "scoopen" som gav upphov till rubriken. Dessutom lekfulla, en månad gamla kattungar vid ett stopp för isté.















Lunchade vid Le Jardin de Maejo samtidigs som en grupp engelsklärare från CMU.



Arbetslag bönder
Först såg jag ett 50-tal cyklar inne på en gårdsplan, i nästa ögonblick en stor folksamling kring en hög av något brunsvart stoff. De höll på att avsluta dagsverket, men var pigga på att bli fotograferade. Att arrangera en gruppbild var till och med deras initiativ.

När jag sa att jag skulle komma tillbaka och lämna foton sa hon med största hatten hoksip bay (sextio stycken), hon tänkte att alla skulle få varsin. Då är det bra att begränsa sina små språkkunskaper ytterligare med att säga maj kaodjay, förstår inte.






Arbetslag studenter
En grupp studenter från Chiang Mai University hade ett fotouppdrag på broarna vid Warorot Market. En av killarna var "New Ambassador of CMU", var det nu står för . . . de övriga rollfigurernas betydelse nämndes inte. Även här var det lätt för mig att plåta.












Lekfulla kattungar
Vilken härligt välkomnande vid Bridge Café. Två lekfulla kattungar som hoppade upp i knät, lekte med mobilen, smakade på istéet och undersökte kameraväskan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar