01 juli 2020

Asian People, som jag mött och fotograferat

Covid-19 har medfört ett näst intill obligatoriskt användande av munskydd i Thailand. Och med det har leenden och andra uttryck dolts.

Jag fick en idé. Att låta trycka upp en broschyr med människor jag mött och fotograferat innan pandemin tog ett järngrepp om befolkningen. Det spänner fem år tillbaka. Med stor variation från vardag, festivaler, sorg och glädje.

Googlade på tryckeri med Layout- och designkunskap. Hittade direkt actsco printing, som visade sig vara helt suveräna. Från trevlig kundmottagare till offert, layoutförslag vid internet, korrigeringar, kalibrering för provtryck och inplastad förpackning vid hämtreverans.

OM länken fungerar kan du här se alla 48 sidorna som innehåller 144 bilder. Eventuellt behöver du öppna (överst i länken) med någon app, som du har eller kan hämta på internet. Jag använder www.hightail.com. Länken igen, kanske samma. Funkar det?
Du kan också, mot en avgift, kontakta mig för ett tryckt exemplar.

Dessa skisserna lämnade jag som grund för hur jag ville ha broschyren.

Med undantag för några foton som skulle hållas ihop fick de fria händer med layout. Jag blev helnöjd.


Dessa hafsiga krumeruler kom helt på rätt plats efter ett besök hos kundmottagaren som sedan visade designern.
Denna pjäsen, FUJIxerox Versant 180 press,
färdigställde kalibrering, provtryck och slutprodukten med broschyrhämtning.







3 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat. Fantastisk produktion. Gratulerar.

    SvaraRadera
  2. Kunde se bilderna en och en på data skärmen. Otroligt bra bilder! En triumf för tålamod, glimten i ögat, kreativitet och stark kärlek till fotografi! Vildgotte.

    SvaraRadera
  3. Tack, tack för dessa lovord 🙏🖼.

    SvaraRadera