15 juli 2020

Fern Paradise - ett fotoparadis . . .

. . . och kommande caféparadis.


En härlig dag ute på landsbygden och naturen.
Jag tar det från början; cykelkompanjonen Håkan hade föreslagit en tur med lunch vid Boomerang, nyöppnad restaurang i San Sai. På väg dit återupptäckte jag ett annat kafé/restaurang, Watcharee Family Home, där jag fikade efter lunchen.
Utfärden på delvis jungfruliga marker för mig.



Det var denna synen som fick mig att haja till. Porten var öppen och nyfikna jag cyklade in. Och blev hänförd. En exotisk trädgård av växter, Fern (ormbunkar) som rubriken vittnar om. Och inte bara det. Här finns också en Resort bestående av ett flertal över 40 år gamla hus, hitforslade för 14 år sedan. Resorten är i funktion och öppen, vilket en swimmingpool vittnade om. Men, av kända skäl, inga kunder för tillfället.
Sonen till ägaren berättade att det funnits utbildning i fotografi tills för fyra år sedan, men nu nedlagt.
Och det är i denna miljön som man ska öppna café. Småskaligt visserligen, som en kvinna sade och endast helgöppen med början lördag den 25 juli. Jag tänker hänga på låset, häng med !!!









Alldeles i närheten ligger ett annat kafé som även det blev återupptäckt i dag. Ägaren kände igen mig sedan 3-4 år tillbaka då jag var där senast. En pratsam man som kände till Fern Paradise, det finns ett släktband mellan ägarna till alla intilliggande fastigheter och marker. Han visade mig en bakväg till Fern som jag testade efter isteet.




"Bakvägen" till Fern såg jag mer av Resorten.





2 kommentarer: