15 februari 2011

Vilse i virrvarr av vägar


Skyltdjungel som leder till ( i mitt fall från) ett virrvarr av vägar.


Välkänt riktmärke.

Förkylningen är så gott som över. I lördags gjorde jag tillsammans med en nyinflyttad svensk en lugn cykling till storslagna anläggningen Rajapruek/Royal Flora
Klar i näsan blev jag med medicinen Clarinase. Skönt att det gick över på två veckor denna gången. Hoppade dock över söndagsklubbens cykeltur (sena nätter pga helgens skidskyttesändningar från usa).

Fast i måndags tänkte jag göra en favorit i repris. Men åkte helt vilse. Tog en tidigare avfartsväg för att gena och undersöka en ännu lugnare väg. Hade inte kartan med mig (hade ju åkt här tidigare) och hade in i hoppsan svårt att lita på kompassen, norrpilen pekade ut åt helt "fel" håll !  Men, men, det var kul att komma ut och upptäcka nya områden. På fina cykelvägar utan trafik. Kände igen mig vid ett välkänt riktmärke i form av ett tempel där man för övrigt kan åka hästskjuts runt den gamla ruinstaden Kum Kam. Mer utförligt beskrivet här.


Sydöstra delen av den perfekta kartan som jag trodde mig inte behöva denna gången.

2 kommentarer:

  1. Så bra att din förkylning är över och näsan är klar igen! Clarinase används tydligen mot allergisnuva och nässelfeber!??
    Här hemma överlistar vi förkylningar och influensor genom att ta en tur till Thailand.
    /Anita

    SvaraRadera
  2. För er del har ju turerna till Thailand ändå smittat av sig, eftersom ni återkommer år efter år. Och den smittan tar man med glädje. Själv är jag fast i det smitto-tillståndet.

    SvaraRadera