25 april 2017

Aktiviteter tisdag Chiang Mai

Vätska på cykelturen.
Härligt att resa. Skönt att komma hem,
när man bor där man bor - i Chiang Mai.
Staden som sjuder av aktiviteter, så gott som varje dag.
(Så det fick bli ett liten avbrott från Vietnam-rapporteringen.)

I dag på min aktivitet - en 42 km cykeltur hamnade jag i
sommarskoleaktiviteter,
risaktiviteter,
modellfotoaktiviteter,
mataktiviteter och en
vattenkaskad på Thapae Gate.

Samtliga foton med mobilen Microsoft Lumia 950.







Nära Night Safari en annan aktivitet. RIS i alla former.
Utställning i ett område jag passerat många gånger under åtta års tid, men aldrig sett någon aktivitet vid. Stora lagerbyggnader för ris och ett museum.










Längs Vat Umong-vägen uppfattade jag något i ögonvrån, och vände.
I en motorcykelverkstad var det modellfotografering och jag fick hänga på.







Vid restaurangen Paifa var det som vanligt full aktivitet.
Det populära matstället med smak från södra Thailand.
Denna gången stannade jag för lunch där för första gången, 40 baht för god touch av sydthailändsk mat.

Eld vid Thapae Gate? Nej man sprutade vatten för friskare luft,
fast det verkade mest som att "elda för kråkorna". Kidsen som cyklade runt hade kul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar