20 augusti 2017

KattFika. Skörd. (after) Lunch. Lera-fotboll. Cykeltaxi.

Tre dagars ärenden inför förnyat 1-årsvisum har hållit mig borta från cykelmotion. I dag söndag kom jag äntligen iväg. I kända marken runt SanSai och Mae Jo (ändå åkte jag fel 3-4 kilometer), det var felkörningen som gjorde att det blev över 60 km, 63 närmare bestämt.

Dagens sammanfattning i bildformat;

Far och son hjälptes åt med skörden av denna grönsak,
som används till sallader, bland annat Som Tam.



Kattkaféet i Mae Jo har sju katter, alla från olika delar av världen.
Lejonkungen.
Snövit.


Ett sådant initiativ i "ödebygden" måste ju uppmuntras.
Det blev lunch, 55 baht.




Av detta "stilleben" fick jag med mig Rambutan-frukten som färdkost.


Denna huskatten höll till i det fria.

Direkt efter lunchen fortsatte jag cykelmotionen,
andra utnyttjar lunchpausen på sitt eget sätt.

Efter regn kommer . . . LERA. 
Fotbollsturnering vid Mae Jo University.


Här är fotografen som mitt i gatan (Thapae Road) står.
Ett 30-tal cykeltaxi (samlor) förde Italienare till Wat Chedi Luang.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar