18 maj 2020

Fortfarande i Chiang Mai?

Svaret är givet; Ja. Restriktionerna innebär bland annat att man inte kan resa mellan landets provinser (om man inte har speciella ärenden och tillstånd).
Men för en stund kändes det som om jag var förflyttad till en annan världsdel.


I söndags öppnades alla stora shopping center igen. I stället för att trängas i en sådan omgivning gav jag mig iväg på en utflykt med scooter. Tanken var att åka upp i bergen ovanför San Kampaeng och komma ut på och ta Highway 118 tillbaka. Men som så många gånger förr kom det något annat i vägen.
Stoppet vid THE LOG OF PARADIS var den stora överraskningen och största anledningen till kortare vända.
Fikade och gjorde rundvandring i området. Den svenska flaggan i trädgården fick jag ingen förklaring till.














Strax därefter stannade jag till vid Chiang Mai Art Museum.
Och blev heltänd på en av målningarna i utställningen. Till och med kittlande att köpa den.
Men intresset svalnade snabbt då jag fick priset; 150.000 Baht.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar