09 maj 2020

Sval lyxmiljö. Svalkande bad. Traktorkonst.

Fortfarande varmt på gränsen till hett med upp mot 40 grader fram på dagen i staden Chiang Mai. Röken och luftföroreningarna efter bränderna har visserligen släppt men värmen lockar inte till några längre utomhusaktiviteter. Därför var det en lättnad när jag chansade att ta scootern upp i bergen och möttes av mulet och lite svalare väder. Det till och med kom några lätta regnskurar. Grundtanken var att åka upp till Mon Cham men det var inget huvudscenarie, det viktigare var att åka ut en sväng så därför vände jag efter Queen Sirikit Botanic Garden. Både den trädgården och Mae Sa Elephant Camp i närheten är stängda på grund av coronakrisen.

Området däremellan är dock intressant med flertal fräcka matserveringar i bäckravinen.
Det var där jag fångade traktens ungdomar som hade kul i vattnet.





Innan dess hade jag stannat till vid en lyxresort och tagit en läsk.
Stället är öppet fick jag till svar av en thaifamilj som hade tillbringat natten där och höll på att checka ut.














Traktorkonsten fann jag nere på slättlandet i Mae Rim.
Moln och regnstänk höll i sig halvvägs till Chiang Mai.
Längs en sträcka kändes det som att köra i en våtbastu, där vattnet dunstade från en nyasfalterad del.
Tillbaka i staden var det klarblå himmel och där hade inte fallit en droppe regn, bra tajming med andra ord.



Matserveringarna i bäckravinen var lockande men jag var helt inställd på chicken lasagne från Auf der Au Restaurang hemmavid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar