24 november 2020

Kommande tempelattraktion. Förflutna John´s Hut.

Tisdagen var vikt för scootertur, med sen start. Hade först sett till att Blåvitt tog en poäng hot Häcken, det blev sovdags 03.30 och frukost närmare tolv. Efter det ut ur stan österut på Highway 1317 med tanke att åka upp i bergen bortom San kampaeng och Mae On. Oftast har det kommit intressanta grejer i vägen och jag har inte kommit upp på höjderna. Men denna gången lyckades det, fast sen start. De korta stoppen vid ett blivande stor tempelområde och fika hos OON Bistro kunde inte hindra mig, jag skulle upp i bergen.

Tempelområdet ska möjligen bli ett meditations-center, matsal och bungalows är redan färdiga. Det ligger inte långt från stora vägen 1317 bara någon kilometer innan avtagsvägen till Hot Spring, men lugnt, fridfullt och ostört.

Första anblicken från lokalvägen.




Kaffe och bakelse på OON Bistro, som varit öppet sedan mitten av 2018, ett fräscht ställe.

 

Sedan upp i bergen, efter en 1,5 kilometer lång backe (som jag tidigare cyklat uppför, nu helt otänkbart). Jag testade en slinga på väg 4042 helt utan trafik, tills väg 1305 och kom snart fram till legendariska John´s Hut, en instution i trakterna. Nu bara öppen för gäster som bor likt Homestay. Jag hade tur att träffa ägaren John, som öppnade till salongen och utsikten över risfälten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar