26 november 2020

Mina och hela gruppens bilder, Photo walk Bangkok november

Photo walk, Bangkok söndag 15 november 2020.

Förra månadens fotovandring i Bangkok missade jag på grund av förkylning (flygbiljetten "frös inne"). Och senaste organiserade vandringen, i mars, var innan corona lamslog det mesta. I söndags var det alltså ett uppdämt behov.

80-tal medlemmar deltog och det var nog den mest intressanta Photo walk jag varit med om med Bangkok Photographers Group. Nu är gruppens digitala album publicerat och det är fritt fram för medlemmarna att lägga ut sina respektive bilder på egna sociala medier.

Först vill jag här länka till albumet med över 440 sidor från i söndags. DK Khattiya, thailändska, organiserar hela gruppen och hennes man, amerikanen Dennie Coby sätter samman albumen. En tredje man i organisationens team är svensken Göran Ehren. Alla tre boende i Bangkok och gör fantastiskt jobb på frivillig basis.

För övrigt är det stor blandning av nationaliteter på fotovandringarna, damer och herrar, thai, andra asiater och faranger. Ett gött gäng som vi säger på götebosska.

Av mina bilder kom 10 med i albumet, inklusive en på omslagets insida. Vilka det är ser du i färgmarkerade länken ovan.

Slut på text bladdret, här är ett större urval av mina bilder.



















Vid återsamlingen efter vandringen blev det en kul bonus. Ett plingande hördes, och på kanalen kom glassbåten! Till mångas förtjusning, både för fotografering och glassätande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar