09 oktober 2022

Vände vid regngränsen.

Fick nöja mig med kaffe i byn Pong Yaeng. Det mer äventyrliga kaféet i trädtopparna, som var utflyktens tänkta mål, får vänta tills vägarna blir torra och säkrare.

Soligt och varmt nere i Chiang Mais dalgång, men längre upp i bergen från Mae Rim i riktning Samoeng tornade mörka moln upp sig. Och alltså stopp för regn i byn där avfartsvägen går till Mon Chaem. Där kunde jag förutom kaffe, även tanka scootern och fylla magen med lunch.

Oframkomlig avstickare.

Men maskinisten hade gjort sitt jobb när jag vände tillbaka.


En annan mindre väg var mer framkomlig.
Men stor rasrisk vid detta vattenhålet, nu stängt.



 
När jag tog kaffet hörde jag entoniga klanger av trummor.
Kom fram till byns tempel då deltagarna lämnade en ceremoni.

Vid förstoring av högupplösta bilden kunde jag räkna till 21 personen på pickup-flaket.

Här syns "bara" 17 av dem.


Övriga "fynd längs vägen.



Efter lunchen behövde jag störa hundens vila.

Bensin finns att tanka om man är uppmärksam, i smått och miniformat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar