13 februari 2024

Kafé-fynd, 10-kronors lunch och Glad-Bonus

Inredningen fick mig att stanna för kaffe. Tidigare under morgonpromenaden (se karta nedan) hade jag sett flera enkla, trevliga matställen och kaféer. Några inbjöd att återkomma till, men just detta kaféet var bara ett måste. Mycket vintage som dekoration och mjuka dunor att sitta på.

 

Bonus.



För värmens skull tog jag is-capuccino. Kunde välja light, medium eller dark roast. Dessutom graden av socker. Kaffet kommer från bergen öster om San Kampaeng. Thepsadej närmare bestämt, där jag faktiskt varit med scooter och druckit kaffe. En fin liten mini-by lite off den ödsliga vägen med nummer 1252.


 



Ägaren tillverkar och säljer kaffekvarnar, i två storlekar.



Kong Sai road - Charoen Muang soi 3 - Charoen Muang road - San Pa Koi Market.

(Själva marknaden, San Pa Koi skulle kunna fylla ett eget inlägg . . .)


Klockan hade blivit över tolv. Jag hade gått förbi flera inbjudande matställen, men nu var det dags för en extra paus och soppa för 35 baht. Här hålls skålarna ångande varma med gaslåga under och lock på.


Och så Bonus-bilderna. Från tak, butik och restaurang.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar