21 februari 2024

Welcome "to my world"

Rubriken kommer från första stoppet, en trevlig och gästvänlig blomsterpark som sköts av ett slags förening. Nu är kulmen för säsongens blomsterarrangemang hos dem. Häst och kärra står redo för besökare, blomprakten ar total, försäljning av läskedrycker finns och allt (förutom dryckerna) verkar gratis hos denna organisation.

Jag hade dock andra planer och fortsatte cykelturen runt Mae Jo, en härlig tur i temperatur som inte översteg 30 grader förrän jag var hemma igen. Luften också skaplig för att vara under den ohälsosamma, av bränder, rökiga perioden. Skogsbränder förekommer i närheten men gynnsamma vindar är nog anledningen till att de farliga partiklarna inte helt och hållet stannar i Chiang Mais´ dagång.





Omgivningen kan vara vacker även om det inte är "vykort-stämpel" på motivet.
I bakgrunden Doi Suthep-massivet i bra sikt.


Fika med "kram". H i Hug består av dörrportarna.



Om inte en kram så fick jag ett vänligt nosande av kaféets hundar.



Fika igen! Kom på att i närheten finns ett litet gulligt kafé som jag bara passerat tidigare, men som fanns på "göra-listan". Här tog jag det isigt men ville ändå iväg ganska så direkt. Då kom kvinnan och bjöd på hembakad banankaka. Det smakade gott till de sista isiga kaffedropparna.



 
Snart var jag framme
vid favoritkaféet "Forests Friends", men kaffedosen var mättat.
Stannade bara för att fotografera en annan Gammal Goding.

Hemma kring Warorot Market blev jag också
påmind om att det är mer kineseri på gång i stan. 22-29 är datumen.
Platsen kinesiska templet nära Flower Market.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar