01 januari 2011

Tolvslaget blev Avslaget


En del av pjäserna vid 700 Stadium, plåtade några dagar innan nyårsafton, som fyrades upp från kl 19-02.
 Asiens största nyårsfyrverkeri brändes av i Chiang Mai - och jag sumpade det.
Hade bestämt med ett par andra svenskar att träffas på nyårsafton. Efter lite mat och några öl kom det till tveksamhet med transport till och från 700 Stadium, 10 km från stan. Mina optimistiska slagord; hemresan ordnar sig alltid, föll inte i god jord. Vi blev kvar i centrum. Försökte komma in på några krogar vid floden, vilka var fullbokade. Hann ut på gatan för att, delvis skymt av träd, se det närliggande fyrverkeriet. Tog några eftersläntande öl på halvfyllda pubar och lullade hem frampå småtimmarna. Något avslaget blev det, men ändå en skön, varm kväll i glada vänners lag.


Förutom inne på arenan fanns det gott om sittplatser utanför. -Suck.


Armén fixade till en vägpostering i nyårsfirandets tecken. Vid arenan var det dessutom en mängd security, vakter, soldater, poliser, metalldetektorer för att säkra arrangemanget. Fast jag kunde glida runt med cykeln vid 3-tiden och kolla de uppställda fyrverkeripjäserna - tills en vakt bad om accreditering och jag fick vända. Det blev också allt jag fick se av det hela. -Suck.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar