05 september 2011

Den "Dolda" dalen

Framför "Dolda" dalen hade en annan dold begivenhet ägt rum. Inte ett plakat om det i centrum och inte ett ord om det i något publikation. 


Konstnärliga dekorationer, "Dolda" dalen.
"Gatubelysning".
Det var ett tag sedan jag deltog i söndagsgruppens utflykter. Gårdagens tur skulle gå till en reservoar i Lamphun, 60 km, så jag gick upp i ottan och anslöt till Thapae Gate efter frukost. Dock var planerna ändrade så färden gick till ett mer närbeläget mål, som jag kände till. Fick till och med agera vägvisare vid några korsningar, efter viss tvekan i tätgruppen. Jag följde inte med den branta backen upp till målet, Wat Doi Kham, utan fortsatte på egen hand en runda in i den "Dolda" dalen.
Ett förtjusande område. Med djungel fram till vägkanten, vattendrag, odlingar, stora gamla träd. Bebott av människor som sökt sig till ett totalt lugn i avskildhet (tv funkar, men inte internet).




Då jag stannade för att ta en titt på ett av de fina husen . . .

. . . fick jag en inbjudan av denna förtjusande kvinna att komma in. Hon studerade engelska och bjöd på kaffe.
Kunde till och med övervinna höjdskräcken och passera denna smala, skrangliga spång till huset.


3 kommentarer:

  1. Ett riktigt bravo-reportage, med äkta bravo-tips! Och sötnosarna kommer ut och bjuder in på kaffe!! Får nog be att få använda Dig som lockbete när jag skall plåta snyggingar:) Gustaf

    SvaraRadera
  2. Nja, vissa motiv vill jag behålla för mig själv.

    SvaraRadera
  3. Trevlig text - igen! Akta Dig för fagra damer bara..

    Dorvaldin från Gnesta

    SvaraRadera