18 januari 2021

Dagens . . .

En liten förmiddagspromenad den 15 januari mellan Thapae road och Warorot market gav detta tillskottet till motionen.

Dagens resebyrå, dagens hund, dagens lunch, dagens ställning, dagens bil, dagens luring, dagens maskot, dagens katt(er).

"Inga kunder", sa jag. "- Ett år till", menade ägarinnan.

Dagen därpå gick jag förbi och pratade med damen, och visade bild på henne ur min A5 bok "Asian People". Hon blev glad över bilden och hela boken. Resebyrån har hon haft i 33 år och träffat turister från många länder. Innan jag gick sa hon att nu är jag "khun Chiang Mai" (efter 12 år i stan). Smickrande.

 

Mig fångar du inte.

Smiley. Nej ingen selfie 😉.

Jag smög mig fram, men katten "sov räv".

Något med väskremmen . . .

Budkille med MASKOT.

Spannande ställning.

En raritet, cirka 50 år gammal sa en man som gick förbi.

Vi måste plana ut kurvan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar