10 januari 2021

Cykling. Kaffe. Fotografering.

En cykeltur🚴 utan kaffe är ingen cykeltur. Och nu för tiden är cykelturerna oftast lika förknippade med fotografering som motion. I dag söndag blev den kombinationen exemplifierad vid Ne'-Na Contemporary Art Space, dess avdelning vid Patan road närmare city. I anslutning ligger också Monfai Cultural Center. Båda delarna välbesökta av turister innan Covid-19 😢.

Ne'-Na Contemporary Art Space is a non-profit artist-in-residence program that was founded in Chiang Mai Thailand in 1998 by a group of Swedish and Thai artists led by artist/curator Shukit Panmongkol.

Vid kaffet pratade jag en en man, pensionerad polis, som tillsammans med frun sköter ruljansen. Jag frågade efter den thailändaren som pratade svenska. Det sorgliga svaret blev -han dog för bara ett par veckor sedan, 68 år gammal.

Vid tidigare besök hos Ne-Na i Mae Rim hade jag missat honom med en dag (på grund av hans Stockholm-resa).

Så här svarade han då, som kommentar i Bloggen:

Hej, Det är fantastik att ni upptäckte oss; Ne'-Na Contemporary Art Space / Jiang Lha Lanna Vilage i Mae Rim. Samtidigt vilken miss att vi var inte träffa då. Jag hade precis åkt därifrån till Stockholm en dag innan du var där. Nu vill jag bara rätta till: kilen med sonen på bilden är inte ägaren. De är familjen med en Australienska författaren som bor och skriva barnbok där. Välkomst åter!!


Nu bilderna från dagens besök.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar