08 november 2011

AFTER SKI efter cykling i Chiang Mai


Lite "snökänsla" fick vi från dessa efefanter vid utställningen Phapae Gate.
Mini After Ski i 26 graders värme.















Det är nu cirka 3,5 år sedan jag la skidorna på hyllan (tack Bertil som bokstavligt spikade upp dem).
Nu medans jag har besök av kompisar från vinterland, alla liksom jag med förflutet i vasaloppsspåren, kunde jag äntligen ha lite After Ski. När de såg banderollen i restaurangen blev de förvånandsvärt märkligt lite förvånade. Ingen misstänkte eller anade att det var jag som fixat med banderollen. De trodde att den tillhörde restaurangen . . .
Nåväl, sanningen kom fram och med den förstärktes intrycket och upplevelsen att ha varit med om en once-in-a-lifetime After Ski i Chiang Mai.

Det här sportiga gänget damp ner i Chiang Mai i fredags direkt från Göteborg och vi har redan hunnit med tre dagars cykling. Söndagsklubben cykelutflykt var en av de intressantaste jag varit med på under dessa tre åren. På småvägar genom risfält och småsamhällen med nära inblick i befolkningens dagliga liv. Med besök i speciella tempel och med nudelsoppa till lunch, vilket ledaren bjöd på.


Ut ur staden i söndags. Signalljus, 2 sek till grönt.
Måndagens tur på kurviga, igenvuxna vägar.
Fina vyer från söndagsklubbens utflykt. Ca 60-70 thailändare och ett tiotal utlänningar. Alla väldigt trevliga.


Militär insats i Chiang Mai, musik och insamling.
I samband med lördagens och söndagens speciella marknader på avtrafikerade gator (Walking street) anordnade man underhållning och insamlingar till översvämningsoffren. Där hamnade även några i Sverige inväxlade, nyligen hitflugna baht.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar