15 november 2011

Chiang Mai Grand Canyon View

Kompisarna från Västkusten/Gbg har åkt vidare förbi vattnet i Bangkok till vattnet utanför Krabi för mer traditionell Thailandsemester. Den sportiga fjärdedelen av kvarvarande vänner på besök och jag var ute på en härlig cykeltur i dag. Delvis på vägavsnitt okända även för mig. Min inbyggda kompass har stabiliserat sig och leder för det mesta rätt nu - efter tre års inrättning i Chiang Mai´s omgivningar. Efter lunch i hantverksbyn Ban Tawai avvaktade vi med kaffet till senare. "Den inbyggda kompassen" ledde oss, via ännu en "okänt" väg, till gamla beprövade cykelstråk. Och med en avstickare till en relativt nyöppnad restaurang med en magnifik utsikt (klicka för video) över ett gammalt sandtag som bildat en spektakulär Canyon.
Vet inte om utsikten påverkade, men kaffet smakade gudomligt gott!


Usikt från restaurangen.
Restaurangen och "Canyon" sett från en liten lokal väg.
Ny cykelbana med stolpe mitt i - utan förvarning.
Björn, från Stockholm, var vaken för alla hinder.
Cykel- och gångbro över floden Ping. Efter upptäcktsfärd på nyfunnet område.

Ibland hjälper solljuset till att få fram effekter i fotograferingen. Fiskaren står emot vågorna i grunt vatten.

5 kommentarer:

  1. Synd att mina vänner valde bort detta....ser verkligen ut som ni andra hade en lyckad tur.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Ja, fast det hade nog varit lite överkurs som första cykeltur. De är välkomna att höra av sig igen för en kortare tur inom vallgraven.

    SvaraRadera
  3. Hej Göte.Jag låner bilden av cykelbanan med stolpe i mitten.Den var bra

    SvaraRadera
  4. Svein, du kan behålla bilden. Som förskott på födelsedagen!

    SvaraRadera