17 november 2011

Nya planer - snabba ryck.

Denna goa skylten i trappuppgången visar att nu är det bara finslipning kvar
i lägenheten. Inga skor och inte rökning. Typiskt thai-style humor. 
Ny flerdagars utflykt på gång. Jag hade hoppats att nya lägenheten skulle vara inflyttningsbar 1 december. Men Ikea kom emellan. Värdparet har varit i nyöppnade Ikea, Bangkok och sett ut möbler, med cirka 3-4 veckors leveranstid. Senaste budet är inflyttning mitten december. Dessutom har alla besökande vänner rest vidare.

Med kort betänketid passar jag därför på att resa runt lite i nordöstra Thailand. Bestämde mig i morse att åka till Surin i Isaan. Bokade hotellrum via en resebyrå. Kanske det sista rummet som fanns att uppbringa, en stor elefant-festival äger rum där fredag-lördag.
Det går dagligen flera bussar till Khorat, jag lyckades få biljett på en VIP-avgång kl 18.45 i kväll (nattbuss). Sista sträckan till Surin hoppas jag kunna ta med tåg fredag morgon.
På återseende med nya elefantastiska upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar