25 september 2013

Minigolf, på världshistorisk bana.



Lunchen, spaghetti bolognese.
"Om jag inte ansluter/kommer fram till arrangemanget Car Free Day så kan jag fortsätta till nya Pasta/Pizzarestaurangen vid Coffee Jack.  Det ligger ju bara lite längre bort." Så var min tanke i söndags. Och så blev det. Långt om länge efter upptäckterna i ”jungfruliga” markerna (från förra inlägget).
En trevlig thailändsk ”chef” som haft thairestaurang i Luzern, Schweiz i 16 år hade nyss öppnat detta, som tidsfördriv som han sa. Han har också bageri med matbröd, och goda bakverk som jag tog till kaffet.

Jack, som har kaféet frågade om jag hade sett Minigolfbanan i närheten (som han berättat om tidigare). Det hade jag inte fick jag erkänna. Men denna gången var jag mer uppmärksam. Fick syn på entrén och svängde in. Och blev helt begeistrad. Sikken görfräck Minigolf. Världsklass, på flera sätt. Det är inte bara en minigolfbana med 18 hål. Det är också en vacker frodig tropisk trädgård. Fairways (hålen) har hinder som består av världskända monument och byggnader. Kan tänka mig att det blir svårt med koncentrationen på själva minigolfen om man skulle spela där. Klubbhuset i form av en rund öppen Pavillion serverar hemlagade smårätter. Där har man panoramavy över parken i skön svalkande vind. Ett utflyktsmål i världsklass, i miniformat. Öppet fredag - måndag.
Om du inte har möjlighet att se det på plats eller är för otålig innan du kommer dit; kolla deras hemsida: www.hansa-minigolf.com. Där finns bland annat bilder och beskrivning på alla skulpturer.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar