05 augusti 2012

Det kostade skjortan

Strul, strul. Med datorn.
 Det bara händer saker. Långt om länge  (flea månader efter senaste servicen) kom den igång med windows uppdateringar. Och det rasslade till ett 80-tal uppdateringar på ett bräde. Samtidigt blev datorn uppdaterat till Explorer 9. Jag gjorde också en rutinmässig rensning av gamla webbadresser med mera.
Och nu funkar inte Adobe Flash Player i Internet Explorer. Eget försök att nyinstallera sket sig. Inte heller servicekillarna på Pantip Plaza kunde fixa det. De försökte att avinstallera, för att installera på nytt. Gick inte ens att avinstallera. En tröst är att det fungerar med Firefox. Men jag vill ju att allting ska fungera, utan problem. Kanske dags att köpa en stationär dator, med större och säkrare(?) kapacitet och på köpet få en stor skärm.

Kostade skjortan.
Servicen, som de tog tag i med en gång jag kom dig, höll på nära två timmar. Men betalt ville de inte ha, gick på enmånadsgarantin sa dom.
Jag hade gått runt och fikat och shoppat under tiden. Och köpte två skjortor. Uttrycket Det kostar skjortan betyder ju egentligen att något är dyrt. Men här betalade jag 475 baht (100 skr) för två kvalitets-skjortor. Billigt.


4 kommentarer:

  1. Snygga skjortor, fr a den svartvita nattklubbspyjamasen. Firefox är ju ändå bäst så ett liv utan Internet Explorer är väl inga problem? Och om man använder mer än en maskin (typ både desktop och laptop) så kan man synkronisera Firefox så att bokmärken etc bara funkar. Underbart, tycker jag. Många kramgoda låtar till Dig från Giljotina

    SvaraRadera
  2. Bra beskrivning på den randiga. Får se hur det blir med desktop, ska reka lite till att börja med.

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur det känns!
    För min del kraschade ju en av hårddiskarna, den utan rörliga delar som inte ska gå sönder, med program, "Wimdows" inkl. alla mejl och alla adresser.
    Men nu är jag igång igen som du sett av mejl.
    Jag kör med en stationär och lånar Anitas laptop ibland vid behov. Fungerar också bra.
    Mina uppdateringar tog nästan fem timmar. Hur många det var vet jag inte.
    Du lever ju mer med din dator så jag hoppas du får den funktion som du önskar.
    Vi se ju på fotbollen snart. Ska bli kul.
    \ olav

    SvaraRadera
  4. Ja, jag är rotad vid min dator. Kom just på att omvänd dator blir rotad.
    Här sköter sig de blåvita bättre. Chiang Mai FC leder serien (div 2 visserligen) och vann senast med 6-0 inför bl a mina ögon. Ska kolla riktiga blåvitt i kväll (natt) via streaming, kan alltid hoppas på något liknande.

    SvaraRadera