20 augusti 2012

Thailand runt på 30 sekunder - Mirakelsnabbt.

Häng med för här går det undan.
En reklamsnutt från kampanjen Miracle Year of Amazing Thailand, som hade kick-off i Bangkok 29 mars - 1 april.





Kampanjen har nu nått Chiang Mai. Här verkar det vara en turistmässa för innersta kretsen.
Synd på en så fin utställning.


Det första man möts av är de tre jubilerande kungligheterna.


Snyggt, proffsigt, vackert. Arrangemang är thailändarna duktiga på. Men marknadsföring och lansering av aktiviteter lämnar Ett Stort Hål!

En utställningshall vid Airport Plaza är platsen i Chiang Mai. Men man kan undra för vem? Som ickethaispråkig har jag inte sett ett enda media som flaggat för det. Inga tidskrifter, pappers- eller nätupplagor har nämnt någon. Inga affischer eller flygblad. Jag råkade se att de höll på med färdigställandet i söndags. Mycket stiligt med blomsterarrangemang och montrar. Men allting på Thai, förutom temats rubrik. Kanske är det riktat mot större researrangörer och hotellkedjor. Det är ju på så sätt de stora skarorna asiater besöker Thailand. Och när nu den ekonomiska krisen plågar delar av Europa satsas det speciellt på inhemska marknaden och övriga Asien. Men jag såg varken glansiga broschyrer eller delegationer från utsocknes. Ditkommenderade(?) studenter var publik då höga herrar invigningstalade. Senare bestod besökarna av ett glest antal anhöriga(?) till kvällens uppträdanden. Där var fler arrangörer och utställare än besökare första dagen. Och allt detta ska pågå i bara två dagar.

En av delarna i kampanjen är ”Thainess”. Ett vidsträckt begrepp som jag aldrig blir klok på, men en viss charm har det.

Bakverk, ett kommande mirakel i Thailand?


Utdrag ur det officiella kännagivandet av kampanjen;

"We invite all Thais and international travelers to visit the many beautiful places in Thailand and experience the unique culture and fun-filled activities that the Kingdom has to offer. The Miracle Year of Amazing Thailand in 2012 is a perfect time to celebrate 'Thainess' with the exchange of friendly smiles and experiencing our rich and varied cultures and traditions," said Governor Suraphon.

Developed in response to the Thai government's goal to generate 2.2 billion Baht in annual tourism revenue by 2015, the Miracle Year of Amazing Thailand campaign will encourage domestic trips by Thais and promote many ways they can enjoy and appreciate the Kingdom's unseen attractions. At the same time, the campaign is expected to help grow international visitor arrivals to Thailand to 19.55 million in 2012.

The TAT (Tourism Authority of Thailand) governor said the TAT this year will focus its marketing efforts on Asian markets to make up for the decline in travelers from Europe, which is experiencing economic problems.

However, the company will continue its promotional activities in the European market to maintain the customer base.

Tron på kampanjen är stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar