16 december 2013

Fotoutställning "shortlist"

Under hela hösten (som vi benämner regnperioden här) har Chiang Mai Photo Group haft träffar varje onsdag där medlemmarna visat sina alster. Maximalt tre bilder från varje medlem per kväll. Jag hade med sammanlagt 13 bilder (tror jag). Sex av dem valdes vidare till slutgiltig röstning, där tre valdes ut till utställningen. Nybörjare i dessa sammanhang som jag är har det känts kolossalt inspirerande att vara med bland dessa duktiga fotografer, flera av dem professionell.
Varje bild har bedömts, först med muntliga kritiska kommentarer och sedan röstning med majoritet som utslag. Av 193 bilder som kom med till "shortlist" har nu ett drygt hundratal valts ut till utställningen, som ska ske i månadsskiften januari-februari 2014, fjärde våningen Airport Plaza. I god tid ska jag meddela exakt datum.

Här kommer först en bild som blev utröstad direkt och därunder de som kom med i "shortlist", men inte längre. Mina tre kvarvarande får vänta i detta media till februari, efter utställningen.

Advanced steps.  I onåd vid första utgallringen.
Meditation, 11 pm.

Naga lively at night.

Sacrifice to Giants.

4 kommentarer:

  1. Mycket man inte begriper inom konsten. Gossen i öknen (?) är ju en urstark bild. Natt-nagan urtjusig och perfekt! Det där är nog en fotoklubb för rackare som inte sett det nordiska ljuset! Men med tre kanonbilder är du ju säkert "årets debutant" Grattis! Villgott

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland känner jag mig som en katt bland hermelinerna. Lär väl förbli så, för härma vill jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din bild sacrifice to the giant tycker jag är väldigt bra. Jag tycker själv jag tagit några bra bilder någon gång men det har nog mest blivit så av misstag

      Radera
    2. "blivit av misstag", säg inte det. Det kan vara "fotografen i dig" som visar vad du verkligen kan åstadkomma och vill uppmuntra till fortsatt foto-utveckling.

      Radera