20 december 2013

Jul-Pepparkaka till kaffet

Dagens överraskning på cykelturen var färska pepparkakor, spritsade med glasyr, som vi dessutom blev bjudna på. Vi var ute på en modifierad cykeltur likt den för cirka två veckor sedan. Vändpunkt Jack Coffee, San Sai. Sammanlagt 56 km.

Förra gången skyndade vi oss tillbaka för mörkrets skull, nu lika bråttom hem för "kylan". Väl hemma utan solens värmande strålar kändes det "kallt", det var 23 grader.  I "utkylda" lägenheten värmde jag mig direkt med en kopp äkta svensk glögg, tack igen Anita och Björn (ett stockholmspar jag blivit bekant med här i Chiang Mai, dit de återkommen regelbundet sedan fyra år tillbaka).


Två Britter (halvtidare i Chiang Mai) i förgrunden, jag och Björn slappar där bakom.
"Den vill jag ha". Han fick den inslagen för att ta med till frugan.


Kaffet är HILLKOFF, min favorit bland kaffesorter från norra Thailand. Växer och odlas hos bergsfolk, Hill tribe people.
Bilden nedan till vänster; två goa gummor av vilka jag lät en vara kvar. T.h.; Thailands största påtår!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar