06 mars 2013

Insekt, fisk och Migrant Workers.

Mellan frukost och middag hann jag bara med en kort 20 km cykelrunda. Förlängda frukosten drog ut på tiden tack vare en liten krabat som kom och hälsade på. En stor, vackert mönstrad insekt, som även visade sin flygfärdighet. Men blev upplockad till disken igen, där den klängde sig fast bland frukten.





 



 


Onsdag, och Fisn n´chips vid restaurangen under min lägenhet. Samma ställe där insekten förgyllde och förlängde frukosten. Insekten var klar med frukten och hängde i en blombukett vid disken.

Nog för att det finns insekter på menyn på vissa restauranger i Thailand, men inte här. Fisken däremot smakade delikat och portionen tillförde tillräckligt med protein. Middag tidigare än normalt denna dag, orsak se nedan.





Jag avvek lite tidigare än de andra gästerna, för att besöka fotoklubbens träff. En proffsfotograf, John Hulme, som bor i Chiang Mai, var på besök och visade ett bildspel med Migrant Workers, mest från Burma. Mycket intressant.  Hans hemsida: http://johnhulme.net/. Bildspelet, kolla själva:  http://vimeo.com/user3598101/in-search-of-a-job-any-job.


 

4 kommentarer:

  1. Mycket starkt budskap på bildspelet
    Det blir nästan mer effektfullt i svart-vitt

    Björn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, budskapet blir tydligt. Svart på vitt.

      Radera
  2. En oförglömlig middag. Bra bilder på denna vackra insekt som höll sig på behörigt avständ från mig.
    Frukosten gick inte heller av för hackor
    Monica och Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är flera som ätit Fish n Chips här för första gången på många, många år, mig inkluderad. Samma dag som jag drog i väg på denna utflykten tog nytt folk över restaurangen. Får se hur det verkar när jag kommer hem.

      Radera