04 juni 2016

Lerig lekplats bakom Doi Suthep

Jag stannade under tak vid sidan av Canal Road och väntade in regnet. Hade med foton att lämna till folket vid stenmjölstillverkningen. Huvudpersonen kom i skrattanfall över bilderna, de blev uppskattade.




Vid fabriken höll man på med annan glödhet tillverkning.
Så hett att jag behövde svalka mig med iskaffe. Den speciella glödande kommer i separat inslag.
Kaffet kommer här:

Here we go again. Pagodan vid Ban Pong (där stenmjölstillverkningen ligger).


Nu till rubriken.
Jag körde av Samoengvägen, tog vänster upp i backarna. En smal krokig väg som på sina ställen
var väldigt slipprig och hal med tjocka lager lera efter regnet.

Samoengvägen ligger mellan denna väg och berget i bakgrunden, Doi Suthep.

Barnen som lekte i lerpölen blev stilla och försiktiga när jag anlände, men snart kom de igång . . .






Gammelmor kom och hämtade sandalerna. Hon lät INTE glad när hon bannade lillflickan hemma.
En annan bygata från samma Hmong-by. Terrass uppdämd med bildäck !
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar