25 september 2016

Händelsefattig söndag trots Chiang Mai GoldenLand

Det blev en händelsefattig söndagsutflykt med scooter, men ändå intressant. Jag hade valt ett avlägset, ganska öde område långt bortom turistvägar.
Lätt regn på förmiddagen gjorde denna söndagen till grå vardag, både bokstavligt och bildligt. Passerade två begravningar, ett övergivet Golden Land, vägskyltar med okända bynamn, överväxt fotbollsplan och nerlagd cykelverkstad.

När jag sökte på Chiang Mai Golden Land och abandoned places hittade jag inget med anknytning till den övergivna "parken". Däremot en intressant artikel, som kan öppnas genom att klicka här.


Chiang Mai GoldenLand hade jag besökt förut, med cykel, nu med mc var jag djärvare och cyklade runt i ett stort vägnät bland ruiner, hundar, dammar och på söndervittrade, överväxta "vägar". Möjligen har detta tänkta komplex påbörjats innan finanskrisen på 90-talet eller har det blivit besatt at onda andar.







Åkte på känsla, vägskyltar till ingen hjälp.

 
"Domedagsstämpeln" förstärktes av denna något övervuxna fotbollsplanen.


Även en cykelverkstad verkade spöklik.


En "ljusglimt" var mc-verkstad intill.

En kelsjuk katt fick hållas fast när jag åkte vidare.



1 kommentar:

  1. Underbart! Helt perfekt, där vill jag bo! Oerhört vackert när naturen vinner tillbaka. Totte Varg

    SvaraRadera