07 maj 2017

Traditionell och modern konst i Mae On, San Kampaeng

Det blev en scooterrunda i dag söndag, istället för tänkt cykling två dagar i sträck.

I går fick jag punka och hade pump som inte funka.
Behövde gå och leda cykeln 4-5 kilometer tills jag kunde haffa en songtaew framme vid Super Highway.

Förr om åren tog jag med lätthet cykeln till områdena runt San Kampaeng. Nu jag jag scooter - med samma lätthet.

Besökte på nytt nystartade hantverksbyn och hamnade dessutom vid en museiliknande kafé.

Vid vägkanten längs Highway 1417.






"Vita templet" vardå?


Generalrepetition inför kommande festival?
Detta stället (nedan) hade byggt av en pensionerad banktjänstemän för fyra år sedan. Han och frun låter skolbarn komma och spela på gamla instrument. Creative Industry Village kallas området, där det även tillverkas kläder och skulpturer.
















Och så hittade jag tillbaka till hantverksbyn, nu med ny utställning.







1 kommentar:

  1. Lysande! Och håller med om att lite äldre sötnosar är ju mycket bättre än inga sötnosar alls. Lillgotte

    SvaraRadera